1,065
2 دقیقه

هفته ۲۵ حاملگی

وزن کودک شما حالا نزدیک به ۶۶۰ گرم و قد او از سر تا پاشنه ی پا حدود ۳۵ سانتی متر است. تجمع چربی زیر پوست او شروع می شود و پوست چروکیده او شروع به صاف شدن می کند و او شباهت بیشتری به نوزاد پیدا می کند. حس های او کاملتر می شود. به طوری که سی تی اسکن انجام شده از مغز در هفته ۲۶ ،نشان دهنده ی پاسخ او به لمس است (حس لامسه). اگر شما منبع نور را به سمت شکم خود بگیرید، کودک شما سرش را برمی گرداند که نشان دهنده ی فعال بودن اعصاب بینایی اوست.

هر بارکه توسط پزشکتان ویزیت میشوید ، فشار خون شما چک می شود و در مواقع لازم آزمایش در خواست می شود، تا مسمومیت بارداری (افزایش فشار خون مرتبط با بارداری) و دیابت بارداری به موقع تشخیص داده شده و درمان شود.
شما ممکن است در انگشتان دست، مچ دست و دست هایتان احساس درد و بی حسی و کرختی کنید، که علت آن تورم مچ دست است. که باعث فشار بر اعصاب وتاندون هایی که از این ناحیه (کارپال تونل) عبور می کنند، میشود و در نتیجه اعضاب در تنگنا قرار می گیرند و باعث ایجاد درد تیر کشنده و یا سوزشی می شوند. استفاده از آتل معمولا کمک کننده می باشد، همچنین انجام بعضی حرکات نرمشی.
مو : جنس ورنگ موهای کودک شما مشخص می شود. اگر چه هم جنس و هم رنگ آن ممکن است بعد از تولد تغییر کند.
رحم : رحم شما که حالا رشد زیادی کرده ممکن است برروی عروقی که خون را به قلب بر می گردانند فشار بیاورد. که در صورتیکه به مدت طولانی به پشت بخوابید موجب احساس گیجی در شما میشود.
چربی : در زیر پوست ، چربی شروع به شکل گرفتن می کند و پوست کودک شما صافتر شده وشباهت بیشتری به نوزاد پیدا میکند.

هفته ۲۵ حاملگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست